Integration effektiviserar If Skadeförsäkring

Martin SirvellNyheter

Att samla flera system i en integrerad säkerhetslösning förenklar och ger en bättre överblick. Nordic Alarms lösning för If Skadeförsäkring är ett exempel på det. Integrerade säkerhetssystem förenklar även administrationen som till exempel behörighetskontroll och korthantering, säger Martin Sirvell, VD på Nordic Alarm.

Martin Sirvell menar att många uppdragsgivare vänder sig till Nordic Alarm för integrationsprojekt. De efterfrågar dels att samordna fler moduler i sina system för att öka säkerheten i sammankopplade system som hanteras från en central plats, men även att integrera säkerhetssystemen mot andra system och databaser, säger han.

Fastighet och kontor, Nordic AlarmIf ville effektivisera
Nordic Alarm arbetar mycket med krävande högsäkerhetsprojekt, men även med säkerhetsfrågor inom segment som detaljhandel, industri, fastighet samt transport och logistik och ”hostade” tjänster via molnet. I samband med att If Skadeförsäkring skulle byta inpasseringssystem till en högre säkerhetsstandard ville företaget även hitta en lösning för att kunna bevaka på distans – och inte minst gällde det de mindre kontoren. Dessutom ville If underlätta sin hantering av inpasseringskort.

Valde Integral
Nordic Alarm installerade Integral som innehåller funktionalitet för att integrera och övervaka alla moduler samt orter/platser i ett system. Det gör att användaren på ett överskådligt sätt kan se direkt på ritningen var ett larm utlösts.

– Vi skapade också en lösning för att administrera korten enklare, bland annat med utkvittering av kort via en digital signeringsplatta, där sedan avtalet lagras digitalt. Vi erbjöd också integrering mot deras HR-system, där information om medarbetaren importeras direkt i passersystemet databas, säger Martin Sirvell. Smidigare och snabbare Adam Lövenstierne, kontorschef på If Skadeförsäkring, är nöjd med det nya integrerade systemet. Han säger att reception och väktare får larm i klartext och enkelt kan se var larmet utlösts på ritningen och att det har blivit mycket snabbare och smidigare att hantera ID-kort och passersystemet, till exempel med digital signering och bordsläsaren.

– Vi kan lösa allt för de mindre kontoren härifrån huvudkontoret i Bergshamra. Tack vare att vi använder standardtekniken Mifare kunde vi koppla flera funktioner till kortet, bland annat låsbara skåp och inloggning till våra multiprintrar, avslutar Adam Lövenstierne.

För mer information, kontakta:

Thomas Zetterström

Key Account Manager

08-51494914

08-27 27 27

E-post

Jesper Oikari

Key Account Manager

070-740 34 60

08-27 27 27

E-post

Claes Falk

Key Account Manager

070-740 34 70

08-27 27 27

E-post